Internet to potęga « Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose

Temat: Jakiej firmy wahacze polecacie?
Panowie, myślałem, myślałem, aż głowa rozbolała, nad tym jakie wahacze kupić.
W internecie, wśród powodzi tanich zamienników, znalazłem kilka propozycji powyżej 100zł za sztukę: OCAP, VEMA, TEKNOROT, FEBI. Nigdzie nie znalazłem TRW.
Przeszperałem różne fora o różnym samochodach aby dowiedzieć się coś niecoś na temat w/w firm.
I tak:
- OCAP: wszedzie piszą że do bani
- VEMA: jedni że niezłe, inni że bardzo przeciętne
- TEKNOROT: wyrób turecki, z certifikatem TUV, jedni piszą że świetne i wspaniałe, inni znowu że totalny chłam, a gumy parcieją i się kruszą po 2 latach
- FEBI: ogolnie opinia taka że do niedawna Febi było ok, ale teraz jakość spadła znacząco i nie warto kupować.

I bądź mądry
Już miałem kupić Teknorota ale powtarzające się opinie o kiepskiej gumie w wahaczach skutecznie mnie odstraczyły .Zaryzykowałem i zamówiłem VEMA po 110zł/sztukę. Zobaczymy co będzie.....
Źródło: forum.tempra.org/viewtopic.php?t=9891



Temat: [156] wachacze dolne przod VEMA za 175zl?
Vema ma różne opinie, jedni twierdzą, że to złom,a ja na przykład jeżdżę na vemie już 4 lata po wrocławskich dziurach i luzu nie ma - przejechałem tak ok. 40 tys. km.
Natomiast jeden z kolegów z forum niedawno wymieniał górny wahacz z vemy po przejechaniu kilku tys. km bo wybiła się guma.
Można też zadać pytanie, czy przypadkiem ktoś już nie robi złomowatych podróbek vemy.
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=8987


Temat: Która marka wachacza
Najlepsze oczywiście są oryginały (ale drogie). Zdaje się, że dostarczał je TRW. W miarę dobrą opinię maja VEMA. Reszta to raczej szmelc (podkreślam "raczej").
Zwróć uwagę na to,że nie każdy wahacz do 166 (chodzi o wahacze dolne) będzie dobry do 2.4jtd. Są niewielkie, ale jednak istotne różnice dla poszczególnych wersji silnikowych. Sprawdź w eperze. Powodzenia
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=27034


Temat: (156) wymiana wahaczy
Cytat:
bardziej chodziło mi o to czy poprostu przy wymianie górnych wahaczy nie ma jakis standardowych części do wymiany razem z nimi górne wahacze są osobne i nie ma nic innego co by można było wymienić z nimi ewentualnie dolne i resztę części zawieszenia ;)

co do tej zbieżności to nie jestem pan ;) poza tym to jest skrypt, który podkreśla większość błędów jak piszesz posta, wystarczy po napisaniu rzucić okiem co się napisało ;) sorry za OT

Cytat:
Kpl zawieszenia z tyłu mam VEMA i wytrzymał ponad 40kkm i wszystko OK. VEMA z tyłu podobno nie jest najgorsza przynajmniej na poprzecznych. Ale przód słyszałem wiele opinii że jest to porażka i szkoda wydawać kasę na montaż bo za kilka tys km będzie trzeba ją wyjąć i wymienić na coś innego i pewno to będzie TRW
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=11352


Temat: podpowiedź-wymiana zawieszenia
Z doświadczenia własnego:
- amorki regenerowałem (w Poznaniu) razem z usztywnieniem -> wyszło rewelacyjnie, koszt 650zł za 4szt. razem z de/montażem
- wahacze górne polecam oryginały: niewielka różnica w cenie do zamienników (o ile dobrze pamiętam coś koło 200/szt.)
- wahacze dolne Vema: jak na razie OK
NIE POLECAM regeneracji wahaczy! - nie ma sensu... to po prostu nie działa.

Z doświadczeń innych (auta inne niż AR):
- jeżeli chcesz amory seryjne, to tylko KAYABA, jeżeli lepsze niż seria to Bildstein :)
znam same negatywne opinie o MONROE...

pozdr,
~tomaz
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=18131


Temat: lewy przedni wachacz - opinie
Olivier, dzięki wielkie za odpowiedź. Jutro idę kupić wahacz. Jednak mam pytanie jaką firmę wybrać... bo ceny za nowe oscylują w graniach 100-250zł . Jeżeli nie widać różnicy to po co przepłacać :). Jeżeli np. jeden jest producent polski a drugi zagraniczny a są tak samo zrobione to wole kupić tańszy polski. Jednak proszę o waszą opinię:

TRW~200zł
VEKAN ~100zł -> dość tani ;)
KRAFT RIW/HART ~ 100zł -> też tani :)
VEMA ~ 150zł
MAPCO ~ 150zł
TEKNOROT ~ 235zł (lewy i prawy)

Pozdrawiam.
Źródło: 206club.net/showthread.php?t=52142


Temat: Jakiej firmy wahacze polecacie?
O widzisz, no to o mały włos bym kupił
Chciałem kupić naprawdę dobre wahacze, ale nic lepszego niż Febi nie znalazłem, a i o tych opinie są różne.
No cóż, przyjdą Vema to zobaczymy. Wymienie także łożysko McPhersona. Mam nadzieję że uciszę stuki.....
Źródło: forum.tempra.org/viewtopic.php?t=9891


Temat: Wachacze VEMA... porażka?
Jeżeli chodzi o temat:
1. Vema Ocap i cała reszta to tanie dziadowskie zamienniki które naprawdę nie powinny znaleść się w Alfie Romeo, ja wymieniłem 2 razy górne wahacze, dopóki nie zrozumiałem że oryginał jest tralszy lepszy i nieznacznie droższy. Dlatego nie polecam nikomu wahaczy innych niż TRW.
Co do tego co pisze Jarek, to po pierwsze rozumiem że wyrażasz swoją opinię i w zasadzie ją szanuję, jeżeli chodzi o samochód którym jeździsz czyli z tego co masz w opisie mniemam że AR 146 zgodzę się że nie są to samochody które w znacznie odbiegały technologicznie od pozostałych samochodów w swojej klasie. Przypomnę Ci jedynie że w teście AŚ czyli niemieckiej gazecie to Alfa 145 okazała się najlepszym samochodem klasy GTI bijąc takie "asy" jak toporne VW GTI Astre GSI a nawet siostrzanego Bravo HGT który był nowszą konstrukcją.
Jeżeli chodzi natomiast o Alfę 156 to zgodzić się nie mogę i widzę niestety u Ciebie braki w wiadomościach o marce, samochodzie i motoryzacji.
A więc:
1. Alfa Romeo jako pierwsza wprowadziła silniki common rail.
2. Jako jedne z pierwszych w tej klasie Alfy 2.5 V6 i 2.4 JTD posiadały sześciobiegową skrzynię biegów pozatym każda 156 miała niezależne wielowahaczowe zawieszenie, a wersje TS zmienne fazy rozrządu.
3. Wg opinii wszystkich dziennikarzy AR 156 była najlepiej prowadzącym się sedanem z przednim napędem. Byli też i tacy którzy twierdzili że prowadzi się na drodze lepiej niż BMW 3 (niby wzór w tej klasie)
4. Silnik 2.5 V6 dwa razy zdobył tytuł najlepszego silnika w klasie do 2.5 litra wg presiżowego miesięcznika AutoCar.
5. Silniki 1.6 1.8 2.0 (120, 144, 155 koni mechanicznych) osiągały moce nieosiągalne dla wielu samochodów konkurencji. Myślę że właśnie dzięki technologi.
6. Fantastyczne siedzenia.
7. Chyba najważniejsze - ponadprzeciętna i ponadczasowa uroda samochodu. Większość niemieckich pancerwagonów wygląda przy niej jak słoń przy baletnicy.
Jeżeli to Cię nie przekonuje to hm, raczej Alfisti nie zostaniesz, pozdrawiam!
Źródło: forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=6308




Szablon by Sliffka (© Internet to potęga ÂŤ Obserwuję, myślę, piszę – serwis Goldenrose)